Oferta biznesowa

1. Indywidualne zajęcia

2. Grupowe warsztaty tematyczne

2.2 Nauczanie z wykorzystaniem osiągnięć techniki

Celem warsztatów jest szkolenie z zastosowaniem narzędzi wykorzystywanych w innowacyjnym nauczaniu. Zakresy tematyczne:

  • skuteczne wykorzytanie tablic interaktywnych i projektorów (smartfon i tablet na zajęciach dla nauczyciela i ucznia),
  • Airdroid – prezetnacje i pokazy z telefony, wideokonferencje
  • Camscanner – skanowanie dokumetnów do pliku tekstowego oraz ich obróbka (wszystko za pomocą telefonu i komputera, bez użycia skanera),
  • Quizlet – tworzenie bogatych ćwiczeń w 5 minut,
  • Quizizz – tworzenie quizów, odpowiednik dla Kahoot!

Zajęcia w formie trzygodzinnych spotkań (180 minut)
Cena  – 150,00 zł/osoba*
Grupy maksymalnie 12 osób. 

2.3 Najnowsze narzędzia i metody pracy doradcy zawodowego

Projekt będzie rozwijał metody i narzędzia pracy doradców, oparte o konstruktywistyczne poradnictwo zawodowe (poradnictwo kariery). Metody tego typu (podejście socjodynamiczne Vance’a Peavy’ego oraz Hope-Filled Engagement Normana Amundsona) stanowią podstawowy warsztat pracy doradców w Finlandii.

Metody:

  • Koncentrują się na kreatywnym budowaniu JA zawodowego klienta.
  • Zakładają elastyczne podejście do narzędzi i struktur sesji poradniczych.
  • Koncentrują się na rozwiązaniach, tj. planowaniu etapów, określaniu celów i praktycznych ścieżek ich realizacji.
  • Wykorzystuje narzędzia, takie jak m.in. mapowanie, storytelling, wizualizacje, metafory.
  • Wzmacniają odpowiedzialność klienta za podejmowanie decyzji i rezultaty procesu aktywizacji.

Zajęcia w formie bloków warsztatowy, proponowany wymiar – 4 godz. (240 min)
Cena  – 160,00 zł/osoba*
Grupy maksymalnie 16 osób.

2.4 Warsztaty umiejętności społecznych 

Warsztaty prowadzone w atrakcyjny/nowatorski sposób dedykowana każdej grupie społecznej i wiekowej.
Proponowane tematy zajęć:

  • „Pani/Pan swojego czasu” – zajęcia dotyczące organizacji czasu, a także korzyści płynących z wolontariatu (warsztaty dla dorosłych opierające się na idei samorozwoju).
  • „Jak Jan może pomóc Jasiowi, czyli jak pomóc dziecku w wyborze zawodu” 
  • (warsztaty dla rodziców).
  • Którą drogą dojdziesz do sukcesu, czyli jak dobrze wybrać dalszą ścieżkę 
  • edukacyjno – zawodową (dla uczniów/młodzieży).
  • Z czym wyruszasz na podbój świata, czyli jak poznać swój potencjał społeczny
    i zawodowy (dla uczniów/młodzieży/dorosłych).

Zajęcia w formie dwugodzinnych spotkań
Cena – 80,00 zł/osoba*
Pakiet 3 spotkań (6 godzin)  – 200,00 zł/osoba*
Grupy maksymalnie 16 osób. 

2.5 Przedsiębiorczość w praktyce – spółdzielnie uczniowskie. Warsztaty dla Rad Pedagogicznych, Uczniów i Rodziców

Spółdzielnia uczniowska (SU) jest organizacją uczniów, prowadzoną przez nich samodzielnie pod opieką nauczyciela – opiekuna i działa na podstawie statutu uchwalonego przez Walne Zgromadzenie lub przez członków – założycieli (uczniów). SU działa na zasadach spółdzielczych w oparciu o uchwalony statut i tak jak „spółdzielnie dorosłych” stosuje się do przepisów Ustawy Prawo spółdzielcze. Dlatego też należy mieć na uwadze to, ze do członkostwa w spółdzielni uczniowskiej nikogo nie można zmusić, a jej działania powinny być inicjowane i wykonywane przez samych uczniów.

Celem działalności SU jest:

  • kształtowanie umiejętności zespołowego działania i gospodarowania w warunkach gospodarki rynkowej,
  • prowadzenie działalności gospodarczej, a szczególnie handlowej, usługowej, wytwórczej i hodowlanej na rzecz szkoły i uczniów,
  • kształtowanie nawyków oszczędzania oraz celowego wykorzystywania wypracowanej nadwyżki bilansowej,
  • organizowanie wzajemnej pomocy i zaspokajanie materialnych i kulturalnych potrzeb członków,
  • propagowanie idei spółdzielczości w środowisku szkolnym. 

Zajęcia w formie warsztatowej  – ok 1,5 godz.
Działalność  członków Stowarzyszenia Aktywni w ramach wolontariatu /działalność statutowa/.

2.6 Wykorzystanie gier w pracy doradcy zawodowego/wychowawcy

  • Gra karciana  „Rozmówki  rekrutacyjne”
  • Gra planszowa „Rozegraj swoją karierę” 
  • Gra planszowa „Aktywuj sukces” 

„ROZMÓWKI REKRUTACYJNE” to gra karciana, która kompleksowo przygotowuje do rozmowy kwalifikacyjnej. Przeprowadza gracza od momentu przygotowań, przez spotkanie z rekruterem, aż do zachowania się po rozmowie. Gracz ma możliwość przećwiczyć odpowiedzi na pytania pracodawcy, zwłaszcza te trudne, przełamać swój opór wypowiadania się przed grupą. Z drugiej strony, skorzysta z dobrodziejstwa uczenia się w grupie i wsparcia z jej strony.

Gra uczy:

  • w jaki sposób przygotować się do spotkania z rekruterem,
  • jakich błędów nie popełniać na rozmowie,
  • jakich pytań można się spodziewać,
  • jak zachować się na rozmowie i po niej,
  • jak wybrnąć z trudnej sytuacji,
  • i wiele innych 🙂

Cena warsztatów do indywidualnego ustalenia.

„ROZEGRAJ KARIERĘ” to kreatywna planszowa gra szkoleniowa skierowana między innymi do osób:

  • poszukujących pracy lub chcących ją zmienić,
  • wchodzących na rynek pracy i nie mających dostatecznej wiedzy w poruszaniu się po nim.

Gra przeznaczona jest dla osób dorosłych, a także dla studentów i uczniów, którzy kształtują swoje ścieżki zawodowe i wkraczają na rynek pracy. „ROZEGRAJ KARIERĘ” służy jako nowe, ciekawe i kreatywne narzędzie pracy dla trenerów, doradców zawodowych, coachów, pracowników biur karier, pedagogów szkolnych, psychologów, a także nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami i studentami.

Co się dzieje podczas gry?

Podczas gry uczestnicy nieustannie podejmują decyzje dotyczące przyjmowania i odrzucania ofert pracy, uczestnictwa w różnych warsztatach, szkoleniach, kursach, a także kontynuowania edukacji. Decyzje podejmowane są w kontekście historii zatrudnienia wylosowanej podczas gry, a każdej decyzji towarzyszy argumentacja.

Karty z ofertami pracy pokazują uczestnikom, iż dla zdobycia zatrudnienia niejednokrotnie należy poszerzać swoje kwalifikacje oraz nabyć nowe umiejętności, które to zdobywa się między innym biorąc udział w stażach, bezpłatnych praktykach, wolontariacie, a także podejmując pracę zawodową.

W toku gry uczestnicy zdobywają informacje, w jaki sposób poruszać się po rynku pracy oraz jak skutecznie poszukiwać zatrudnienia. Gra otwiera przed nimi wiedzę na temat źródeł i możliwości poszukiwania pracy oraz nabywania umiejętności potrzebnych w rozwoju zawodowym. Gra stanowi odzwierciedlenie sytuacji pojawiających się w życiu człowieka i mających wpływ na jego funkcjonowanie zawodowe.

Pytania i zadania koordynowane przez Mentora służą temu, by uczestnicy w sposób „bezbolesny”, przyjemny i zabawowy zdobyli informacje na tematy pokrewne, takie jak:  organizowanie i planowanie poszukiwania pracy, tworzenia dokumentów aplikacyjnych, autoprezentacji i wielu innych.

Czego uczy gra „ROZEGRAJ KARIERĘ”?

  • metod i technik poszukiwania pracy oraz korzystania z różnych metod jednocześnie,
  • analizy sytuacji oraz wyszukiwania rozwiązań,
  • zdobywania informacji z różnych źródeł,
  • argumentowania, przewidywania oraz podejmowania decyzji,
  • autoprezentacji,
  • dostosowywania danej metody poszukiwania pracy do sytuacji oraz rodzaju zatrudnienia,
  • planowania ścieżki zawodowej oraz poszukiwania pracy,
  • współpracy z innymi uczestnikami oraz wzajemnego wspierania się podczas gry,
  • określania celów,
  • tworzenia własnej sieci kontaktów i dostrzegania jej walorów,
  • dostrzegania i wykorzystywania pojawiających się okazji w kształtowaniu drogi zawodowej.
  1. Cena warsztatów do indywidualnego ustalenia.

„AKTYWUJ SUKCES” to rozbudowane studium przypadku w postaci sześcioetapowej gry przeznaczonej dla graczy w różnym wieku, o różnym poziomie wiedzy i zaawansowania, która poza zasobem merytorycznym dla uczestników staje się także formą nauki współpracy w grupie oraz zasad komunikacji interpersonalnej.  Gra pozwoli Ci na elastyczne dopasowanie treści i etapów gry do grupy szkoleniowej. Możesz ją skracać i rozbudowywać, według potrzeb swoich oraz grupy, a możliwość nabycia nowych scenariuszy to sposób, by grę wykorzystywać wielokrotnie, wzbogacać ją o nowe treści, a tym samym poszerzać wiedzę i umiejętności uczestników.

Gra składa się z:

  • scenariuszy (koniecznych do przeprowadzenia rozgrywki), 
  • wzorów plansz do kolejnych etapów gry, 
  • zestawu kart z pytaniami pomocniczymi i podsumowującymi dla prowadzącego grę Moderatora, 
  • tabeli punktacji, 
  • opisu narzędzia i sposobu prowadzenia gry, 
  • plików PDF umożliwiających wydruk plansz i tabeli w większych rozmiarach, przez co przeprowadzenie rozgrywki zarówno w sali szkoleniowej, klasie, w holu bądź innej, większej przestrzeni. 

Cena warsztatów do indywidualnego ustalenia.


* koszt warsztatów uzależniony jest od miejsca szkolenia